Campagne Pearle Opticiens: ABN AMRO BWK-award

Eind 2019 won Pearle Opticiens voor de 7e keer de ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland-award. Met als bonus: naast de landelijke award mochten negen Pearle-locaties zich winnaar van de regionale BWK-award noemen! Philogirl verzorgde de PR.

De campagne

De Beste Winkelketen-award is een goede graadmeter voor de populariteit van Pearle. Meer dan 220.000 consumenten deden mee aan de jaarlijkse verkiezing van ABN AMRO, waarbij kon worden gestemd op maar liefst 500 retailers. Pearle werd met een 8,5 als eindcijfer eerste in de categorie Optiek en versloeg daarmee Eye Wish, Hans Anders en Specsavers. Dat het bedrijf vervolgens ook nog eens de overall winnaar werd, laat wel zien hoe tevreden het winkelend publiek is over de opticien. 

Naast de landelijke BWK-award wonnen de volgende negen Pearle-locaties de regionale BWK-award: Katwijk, Almere, Nijkerk, Oud-Beijerland, Weert, Losser, Goirle, Rotterdam en Zuidlaren. Zo’n 10.000 klanten beoordeelden hun eigen Pearle winkel.

Resultaten PR-campagne

De Pearle-toppers van de negen locaties blonken volgens het publiek o.a. uit in ‘Klantentevredenheid’ en ‘Service’. Een prestatie om trots op te zijn en dat verdient extra aandacht. In opdracht van Pearle heeft Philogirl per locatie een apart persbericht opgesteld en verstuurd.

Bedrijfsleider Gerjan Elders – locatie Losser: “De award staat voor waardering vanuit de klant. De beker heeft een pontificale plek gekregen in onze winkel. De klant staat bij ons op nummer 1 en dankzij hen staan wij nu ook op nummer 1!”

Onderstaand vier publicaties:

Bron: Katwijk Speciaal

Bron: Nijkerk Nieuws.nl

Bron: Het Kompas

Bron: HalloLosser

Meer weten over deze campagne of onze rol in dit project? Neem contact op met Maaike van Zuilen.

Philogirl communicatie & PR
Hofplein 20 (Spaces)
3032 AC Rotterdam

T 010 - 223 94 38
E info@philogirl.nl

Social