Pearle lanceert online oogtest voor kinderen

Kinderogen hebben veel te lijden onder het dagelijkse schermgebruik. Dat kan schade toebrengen aan hun gezichtsvermogen. Bijziendheid is daar een voorbeeld van. Met wat extra aandacht voor je ogen, is de kans op bijziendheid kleiner. Pearle Opticiens geeft daarom tips voor verantwoord beeldschermgebruik door kinderen. Met de Pearle online oogtest voor kinderen kan bekeken worden hoe het met de gezondheid van de ogen van een kind staat. Philogirl verzorgt de PR rondom de online oogtest.

Het advies?

Het advies van Pearle: verklein de kans op bijziendheid, speel tenminste 2 uur per dag buiten en kijk na iedere 20 minuten op je beeldscherm, 20 seconden in de verte.

Resultaten PR-campagne

In opdracht van Pearle heeft Philogirl de PR voor de lancering van de online oogtest-campagne verzorgd. Na het opstellen van het persbericht is deze uitgezet bij relevante pers. Het persbericht is in verschillende offline en online media verschenen. Onderstaand een voorbeeld van een drietal aan publicaties.


Bron: Fonk

Bron: Marketing Tribune

Bron: EyeLine

Philogirl communicatie & PR
Hofplein 20 (Spaces)
3032 AC Rotterdam

T 010 - 223 94 38
E info@philogirl.nl

Social